De club

Clubles-apr-2015De paarden- en ponyclub uit Overloon is een vereniging die het paardrijden voor iedereen met een eigen paard/pony stimuleert. Ook streven we er naar om een leuke en gezellige club te zijn. Binnen de vereniging is plek voor zowel de leden die willen presteren in de ruitersport als voor leden die gewoon voor hun plezier willen rijden.

De vereniging is in 1996 ontstaan door een fusie van Rijvereniging St Joris (opgericht in 1948) en ponyclub De Bosruiterkes (opgericht in 1972). Er is dus een afdeling voor de pony´s en voor de paarden.

P1060511

De club heeft een eigen oefenterrein en clubhuis dat gelegen is aan de Vredepeelweg. Ons oefenterrein bestaat uit een buiten-dressuurbak & een springbak. Dit terrein wordt gebruikt voor de wekelijkse dressuur/ en springlessen.

Clubterrein-mei-2013

Er wordt instructie verzorgd in dressuur en in springen. Het doel van deze lessen is om te leren omgaan met je pony of paard en dat je vaardigheden leert om te kunnen pony –/ paard rijden.  Leden mogen ook buiten de lessen om gebruik maken van het oefenterrein.

Lid worden ?
Kom langs op een van de trainingsavonden of neem contact op met het secretariaat  (Ine Peeters, tel.  0478-641936).
Wil je als donateur/niet-rijdend lid de club financieel steunen ?   Dat kan ook. Neem dan contact op met Sabine Graat of stuur een e-mail.

Ponyclub                                                                      Paardenclub
Dressuurles dinsdagavond                                            Dressuurles maandagavond
18.30 – 19.30 uur                                                           20.00 – 21.00 uur
Dressuurles zaterdagmiddag
13.30 – 14.30 uur

Springles donderdagavond                                            Springles donderdagavond
19.00 – 20.00 uur                                                           20.00 – 21.00 uur

P1060817

Clubkamp. 6-9-2015 536

Geïnteresseerden kunnen altijd een kijkje komen nemen naar de trainingen die plaatsvinden op het clubterrein aan de Vredepeelweg 1a.